Deense conversatie en spellenavond

Kies startdatum

Deense conversatie en spellenavond

Danske hyggeaftner!

Wil je ook nog wat meer Deens spreken? Tijdens de ‘danske hyggeaftner’ oefen je je spreek-, lees- en luistervaardigheden op een speelse wijze. In kleine groepjes ga je Deense spellen spelen zoals Danmarkspillet of hvem er hvem of variaties op bekende spelen maar met vragen in het Deens (aangepast aan je taalniveau). Vanaf het moment dat je het klaslokaal binnenstapt, ben je ‘in Denemarken’. We beginnen de avond dan ook met een Deens lied uit het Højskolesangbog. Meezingen is niet verplicht, meeluisteren wel….

Je gaat – zo goed als je kunt – met de andere deelnemers in gesprek, zowel voor als tijdens als na het spelen van een spel. Je probeert alle vragen in het Deens te stellen (Mag ik hier zitten, wil je nog een kopje koffie?) Je maakt natuurlijk ook kennis met de andere deelnemers, je praat over activiteiten in je vrije tijd of over je favoriete plekken in Denemarken. Zo verzamel je meteen wat tips over mooie plekken in Denemarken.

Kennis van het Deens op minimaal A1-niveau is gewenst.

1 les van 2 uur:

• donderdag 23 mei van 19:30 tot 21:30

Gebouw Volksuniversiteit
Nieuwegracht 41
3512 LE, Utrecht

Helene Oude Brunink-Meijer
Ik vind niets leuker dan cursisten Nederlands of Deens te leren en te zien hoe ze daarin steeds beter worden.

BEKIJK MIJN PAGINA >